Sprawdź, czy ZUS nalicza Ci właściwe składki

Pracodawcy często nie zgłaszają nas do ZUS.
Sprawdź, czy ZUS nalicza Ci właściwe składki
Sprawdź, czy ZUS nalicza Ci właściwe składki. fot. sxc.hu
  • Sprawdź, czy ZUS nalicza Ci właściwe składki
Dodaj komentarz

Komentarze (41)

Praca na czarno jest wszędzie a w budowlance to chyba 7% jest zatrudnionych . Autor artykułu nie wspomniał iż lwia cześć pracowników zatrudniona jest na najniższą krajową a wynagrodzenie jest dużo wyższe np. 10 zł na godz pomnożyć to przez 230 godz tak mniej więcej mam w miesiącu na budowie wynik 2300zł a pracodawca odprowadza podatki i składki zus od najniższej krajowej , czyli 1000 zł jest nie opodatkowane. Pracownicy godzą się na takie rozwiązania bo muszą pracować na rodzinę A gdy zapytałem pracodawcę dlaczego tak będę zatrudniony , odpowiedź była albo się zgadzam albo na moje miejsce znajdzie 30 innych chętnych. A więc moja emerytura będzie wyliczana od najniższej , dla banku jestem nikim z taka pensją o jakiejkolwiek pożyczce nie ma mowy.
Po co kodeks pracy, prawa pracownika jak i tak to wszystko żyje własnym życiem, jedynie statystyki poprawiam bo nie jestem bezrobotnym
Adam, 27.02.2012, 13:47
Masz 100% racji. Ja przypominam sobie z kolei na budowach, że szefowie wypisywali umowy na 1/8 etatu w miejscach, które zagrożone były inspekcją budowlaną lub pip. Ale cóż się tu dziwić. Przecież prezes nie pozwoli, żeby córeczka w tym roku nie poleciała do Grecji :)
Łukasz, 27.02.2012, 15:48
Winny jest rząd i sejm. Wszyscy o tym wiedzą tylko nikomu nie zależy na tym aby zrobić z tym porządek. Pracowników się zmusza do podpisywania umów za najniższą krajową a kontrolujący firmy niewiele mogą zrobić. Gdyby wszystko działało normalnie to rząd nie wymyślałby bzdur z przedłużaniem czasu pracy do 67 lat. W tej chwili każdy tak zatrudniony dostanie jedynie połowę należnej emerytury. Te dodatkowo przepracowane dwa lata niczego nie zmienią, no może tylko pomogą budżetowi bo wielu do tego wieku nie dożyje.
wiewiórka, 27.02.2012, 17:28
I tak nie masz bardzo źle. Ja jestem zatrudniona na pół etatu z najniżej krajowej reszta na umowę o dzieło. Praca po ok 10 godzin dziennie. Razem wychodzi mi netto mniej niż najniższa krajowa z pełnego etatu. Niestety jestem młodą (chociaż mam 32 lata) mamą i jakoś nie mogę w ofertach przebierać. Moj pracodawca po 10 latach pracy wycenia mnie tylko na tyle niestety. Poważnie sie zastanawiam czy całkiem nie zrezygnować z pracy, bo po odjęciu na przedszkole i dojazdy zostaje mi okolo 100 zł a dziecko mamy nie widzi całymi dniami. Jednak boje się wypaść z rynku pracy całkiem.
heh, 27.02.2012, 18:43
Chętnię Ciebie zatrudnię jako asystentkę oczywiście bez podtekstów. Jedynie dwa warunki: schludne i gustowne ubranie oraz niebrzydka aparycja.
Robi, 28.02.2012, 07:34
a jakąś robote dla faceta posiadasz? trochę tam doświadczenia mam
k. dsfdsw, 28.02.2012, 08:04
a czy jako 37 letnia kobieta spełniająca te dwa warunki może być? bo jestem chętna
szukająca , 28.02.2012, 14:15
a po co płacić składki skoro tusek i tak straszy, że emerytury będą nędzne. Na nierobów z mundurówki?
bbfgfhhv, 28.02.2012, 09:26
Masz rację. Mam kuzynkę w policji ma męza też w policji ludzie po 33 lata i teraz uwaga - nowy dom, dom 300m ładnie wyposażony, działka zagospodarowana, dwa nowe samochody w garażu, zero zmartwień! Co im więcej trzeba? Za 10 lat będą na emeryturze a my będziemy mysleć jak na takich Hu..w zarobić!!! Niestety ale coraz częściej nachodzą mnie myśli jak przejść do szarej strefy...!Chore jest to panstwo!
Gurzyński, 28.02.2012, 18:57
szkoda ze jestes taki glupi i nie pojdziesz z tym do PIP - jakby ktos czesciej podpierdalal takich zlodzieji to w koncu by sie oduczyli oszukiwac
Mahatma Gandi, 28.02.2012, 14:33
ale pracodawca to świnia. na umowie najniższa, a ty biedulu 10zł na godzinę masz, a wolałbyś mieć 7 zł za to żeby pracodawca do ZUS-u płacił więcej. I co liczysz na to że Tusk zabezpieczy ci te pieniądze na emeryturę????????? NAIWNIAK. powinieneś pracodawcę po rękach całować za to że masz za co teraz żyć i możesz sam zadbać o swoją przyszłość, a nie liczyć na Złodzieja Tuska. On teraz za twoją i twojego pracodawcy kasę lata do domciu samolotem i śmieje się ludziom w nos..
mery, 28.02.2012, 15:12
To nie chodzi o to, by dostawać 7pln i mieć odprowadzone składki, ale o to by dostawać 10 jak wcześniej i żeby wszystko było na papierze. To jest to na czym pracodawca "zaoszczędza". Wraz ze zmniejszaniem odległości do wschodniej granicy problem się pogłębia - stąd takie słabe statystyki we wschodnie Polszy. O wiele większym problemem jest niepłacenie za nadgodziny. Przy najniższej krajowej na pracy po 10h zamiast 8h dziennie + każda sobota 8h pracownik traci jakieś 930pln miesięcznie, a pracodawca jest szczęśliwszy o 1300pln. Dla pracownika jest to mniej więcej tyle, ile wynosi rata kredytu na mieszkanie i niewielkim mieście we wschodniej Polsce. W skali roku jest to ponad 11tys dla pracownika i prawie 16tyś "zaoszczędzonych" przez pracodawcę. Źródłem problemu jest to, że ludzie (pracownicy) nie potrafią liczyć i myśleć, a ich bieda umysłowa nabiera materialnych kształtów. To właśnie jest obraz tych "30tu czekających by zająć twoje miejsce".
areqdt, 28.02.2012, 17:59
zgadzam się w pełni z powyższym komentarzem
stk, 29.02.2012, 17:27
Państwo nas okrada. Zus w wyskości 800zł. To jest śmieszne. Każdy orze jak może a oni każdy grosz zabierają. To nie ludzie łamią prawo tylko Państwo ludzi okrada w biały dzień 23% VAT. Taka jest prawda
Mak, 27.02.2012, 14:01
To jest korzystne dla pracodawcy i pracownika.
Ron, 27.02.2012, 14:03
To pracuj tak do 67 roku życia. Zobaczymy czy jak będziesz miał 60 lat tez tak ochoczo będziesz przystawał na podobne propozycje. Twój pracodawca w każdej chwili może ci podziękować a Ty masz zero praw. Czym innym jest chcąc utrzymać rodzinę pracować w takiej sytuacji a czym innym pracować i zgadzać się z takim stanem prawnym i jeszcze wyrażać zadowolenie. Widzę, że wogóle nie wiesz o czym mówisz a te parę stówek rzucone przez szefa przysłoniło Ci obraz rzeczywistości.
Z, 27.02.2012, 14:14
Mój koleś ma 60 lat pracował może 5 lat ma 600 zł.A Ty ile będziesz miał za 40 lat?Też 600zł?Naturalnie zakładając po przepracowaniu do 67 lat.On za 600 zł jeszcze zarządzi;-) a Ty w 2050r. za 600 zł...
PS. Piszę bo nie wiem jaki rocznik tu pisze;-)
Krzyszt, 27.02.2012, 19:51
Uwierz mi, że gdybym miał propozycję pracy na czarno za tyle ile mam brutto na umowie, to nie zastanawiałbym się ani sekundy by przejść na taki układ. Co z tego, że pracodawca odprowadza ubezpieczenia zdrowotne, składki emerytalne i inne uje-muje? Kiedy potrzebuję pójść do lekarza specjalisty, to tylko prywatnie, bo z NFZtu albo nie ma terminów, albo jakość usług jest poniżej krytyki (taki dentysta chociażby). Z moim zdrowiem mam ogromne szanse nie dożyć 60tki, a wtedy zamiast kasy odprowadzonej do Zakładu Utylizacji Szmalu, moja rodzina zobaczy gest zaciśniętej pięści z kciukiem wystającym pomiędzy palcem środkowym a wskazującym. Za 1/3 pieniędzy które widzę tylko na wydruku wypłaty, spokojnie opłacił bym wizyty u lekarzy, ubezpieczył się, a dobrze zainwestowaną resztę po mojej śmierci przekazał w spadku rodzinie.
areqdt, 28.02.2012, 18:15
Specjalista, to nie tylko okulista ani dentysta. Co byś zrobił, gdyby dopadł cię rak? Jedna wizyta 250 zł o prywatnej terapii nawet nie mówię, bo to setki tysięcy. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia...
dygresja, 29.02.2012, 09:43
co na starość,teraz składek za Ciebie nie płacą ale potem do ZUS by coś Tam dał.A ponadto gdzie są Ci przekręciarze co KOMUNE im robotnik obalił i obiecywali KOKOSY,
jerzyk, 27.02.2012, 19:13
witam a jak potraktowac prace jako niepelnosprawna pierwszy miesiac pieniadze do reki jako umowa o dzielo 780 zl a potem umowa probna na 3miesiace 8.25 na godz zastanawiam sie jak dalej zyc gdyz minimalna pensja jest podwyzszona a ja jezeli dostalam na reke 780zl to co bedzie jak od tej kwoty odlicza wszystkie swiadczenia
gosc, 28.02.2012, 08:59
W KOŃCU LUDZIE MÓWIĄ STOP ZŁODZIEJSKIEMU SYSTEMOWI. TAK TRZYMAĆ, NIECH CAŁA POLSKA ZACZNIE NA CZARNO W KOŃCU PRACOWAĆ, MOŻE W KOŃCU TE PASOŻYTY Z WIEJSKIEJ POPADAJĄ. NIEWOLNICY W STAROŻYTNYM RZYMIE PRACOWALI ZA JEDNĄ DZIESIĄTĄ CZEŚĆ Z TEGO CO WYPRACUJĄ, POLSKA WIEK XXI - WEDŁUG NAJNOWSZYCH WYLICZEŃ 83 % Z TEGO CO WYPRACUJEMY ZABIERA NA PAŃSTWO, WIĘC WIELE NAM NIE BRAKUJE DO NIEWOLNIKÓW RZYMSKICH. DO PÓKI DURNY NARÓD NIE ZACZNIE MYŚLEĆ LEPIEJ NIE BEDZIĘ,WIĘC ZACZNIJCIE MYŚLEĆ RODACY BO ZGINIECIE, M JAK MOTŁOCH WAS NIE ZBAWI.
Witek, 28.02.2012, 10:22
Mieszkam w świdnicy. W gminie pracują wszyscy po znajomości (właściwie to udają że pracują bo pół dnia spędzają na paleniu papierosów na dworze) Jest też muzeum które zatrudnia tez wiele ludzi tylko nie wiem za co im płacą jak nic tam się nie robi. Jak ma być w Polsce dobrze jak jednemu brakuje na chleb a drugi się śmieje i udaje że pracuje.
Jolka-polka, 28.02.2012, 11:59
skad bedzie zus mial pieniadze jak duzo ludzi pracuje na umowach smieciowych kiedy nasz kochany premier wlasnie ten proceder zlikwiduje a nie zajmuje sie podniesieniem wieku emerytalnego winno byc 35 lat skladkowych dla kobiet i 40 dla meszczyzn czy tego nikt z rzadzacych nie zrozumie
jan, 28.02.2012, 12:34
Od umów jak je nazywasz śmieciowych ( czyli umów zlecenie i na czas określony)są tak samo odprowadzane składki jak od umowy o pracę. Problem tkwi w zbyt dużym obciążeniu wynagrodzeń różnymi skłądkami. Ja np. nie rozumiem dlaczego płaci sie składkę rentową i emerytalną skoro pobiera się tylko jedno świadczenie.
ela, 28.02.2012, 14:30
Jakie skłądki odprowadzane są od umów o dzieło? Te umowy nawet nie liczą się do stażu pracy
dygresja, 28.02.2012, 14:40
Jaki sens jest płacić cale życie jak nie jesteś pewien że choć raz pobierzesz emeryturę . To idiotyczne dziś rządzący aby dotrwać przy korycie do końca kadencji obiecują że za 30 lat będziesz piękny i bogaty na dziś nie maja żadnego pomysłu do zaoferowania . Tak odbudowywali naszą Ojczyznę PO wojnie nasi ojcowie i przyszła ekipa śpiących na styropianie i wszystko rozsprzedała .
batosewicz, 28.02.2012, 12:46
JESTEM PO STUDIACH, ZNAM ANGIELSKI,ZNAM KOMPUTER, JESTEM KOMUNIKATYWNYM FACETEM I GDZIE BYLEM ,TO OFERTA BYLA NA UMOWE SMIECIOWA,NA CZARNO, DOROB PAN SOBIE STOPIEN NIEPELNOSPRAWNOSCI , PLACIMY NAJNIZSZA ITP. PIEPRZE TO DZIADOSTWO. POLSKA MNIE ZMECZYLA. NIE CHCE MI SIE BYC JUZ PATRIOTA( W IMIE CZEGO?). JADE DO USA. OLIWY DO OGNIA DODAL ZNAJOMY OJCA , KTORY W WIEKU 55 LAT TEZ WYJEZDZA, BO TUTAJ NIEDLUGO ZOSTANIE TYLKO POGASIC SWIATLA. RODZINE TEZ MAM ZAMIAR TAM ZALOZYC. - POZDRAWIAM WSZYSTKICH CZYTELNIKOW - BOGDAN Z RZESZOWA.
BIKO, 28.02.2012, 14:28
JA MU ZUFALAM I TO NIC ZE TERAZ NIE MAM PRACY, MOJA MAMA MA I JAKOS RADZIMY SOBIE. NASZ PREMIER JEST PRZYSTOJNY I MA COS W SOBIE. A JAKICH LADNYCH ON MA MINISTROW! ONI MUSZA COS WYMYSLIC, JAK NIE TERAZ TO ZA 6 LAT . CI WSZYSCY PRZECIWNICY TO TAKIE PASKUDNE POKRAKI , NIE POWINNO SIE ICH POKAZYWAC W TELEWIZJI. ZACHECAM WSZYSTKICH DO OGLADANIA TELEWIZJI TVN. ONI TAM WSZYSTKO DOBRZE TLUMACZA I TEZ PIEKNI I PRZYSTOJNI SA. MOJA KOLEZANKA TO NAWET KOCHA SIE W TAKIM JEDNYM, OHH JAK ON SIE WYSLAWIA.
Alinka z Gorlic, 28.02.2012, 14:38
PO-brać sie do roboty aby były dochody do budzetu z tytulu zatrudnienia pracownika ,legalnego płacenia składek i praca dla młodych a nie przedłużanie wieku emerytalnego do 67 roku życia. Reforma o tak.
mopsik, 28.02.2012, 18:41
Rozumiem bezrobotnych którzy chwytają się pracy na czarno.Ale co będzie póżniej,co będzie jak dojdzie do wypadku,To trudne bardzo trudne ale koniecznie musicie egzekwować umowę o pracę przynajmniej na czas określony miesiąc dwa ale niegdy na czarno proszę, bo wiem coś o tym.
Emeryt, 29.02.2012, 09:20
o tak w RP wygląda ropiejący kapitalizm w real-u i pseudo pracodawcy/wyzysk/
real, 29.02.2012, 09:49
Witam. Do kiedy nie będziecie szanować siebie i swojego czasu który sprzedajecie , dotąd pseudo biznesmeni będą dorabiać się na was. Przymus sytuacyjny to argument na krótką metę. Więcej solidarności międzyludzkiej i dbałości o swoje. Ja znalazłem sposób. Nagrywam każdą rozmowę z pracodawcą i ,,proszę,, o wspomożenie mnie jakąś kwotą jeżeli propozycja pracy jest nie do przyjęcia. Myślę , że po spotkaniu ze mną nie jeden przedsiębiorca chcący czerpać dodatkowe ,a nieuprawnione korzyści z mojej pracy ,następnym razem mocno się zastanowi zanim zaproponuje zatrudnienie na zasadach łamiące nie tylko prawo, ale czysto ludzkie zasady.
Kozłowski, 29.02.2012, 12:01
Dokładnie, ropiejący kapitalizm, wdarła się gangrena
Ernest, 29.02.2012, 12:52
Piszcie co to za firmy, niech się to zmieni bo pracodawcy zostają jak zwykle bezkarni.
Ernest, 29.02.2012, 12:47
jedni nie płacą ,a tym co płacą ciągle rząd podnosi składki ,bo żyjemy w mafijnym kraju gdzie inspekcja pracy to nieroby opłacani przez tych co płacą nic nie robią powinni ścigać tych co na czarno robią do roboty lenie z inspekcji pracy ,to wina rządu ze zatrudnia nierobów.
Pel , 29.02.2012, 17:26
kazdemu zycze zeby sobie otworzyl firme , to ma zagwarantowany stres przez 24 godziny na dobe , urlopu 0 , choroba? a kogo to obchodzi , pracodawca to koń , a pomyslcie wy wszyscy tak oszukiwani , skad ma ten pracodawca brac kesę , czy wy wiecie jak taki pracodawca jest obciazony opłatami , niech panstwo zmieni podatki , oplaty , a ZUS ?? kto to temu da rade , no chyba tylko kon , kazdemu radze jak tak łatwo zacznij pracowac na swoj rachunek a bedziesz mial "LUKSUS" , nie rozumie po co narzekac ,bierz sie czlowieku do roboty i badz tym okrutnym pracodawca
oszukany pracodawca, 01.03.2012, 07:21
The cheap fake oakleys sunglasses are meant to be for protecting your eye, but this does not hold anymore in present scenario. The sunglasses are not only seen as a protector of eyes. They are nowadays seen as a projector of your personality and fashion. Of course we are talking about the popular type of sunglasses, the designer sunglasses. The sporty and trendy look that the designer sunglasses offer you are the ones that make up your personality.
fake oakley sunglasses form the most important part of your attire. The main thing about designer glasses is that they can cater to all tastes. The designer sunglasses, is more used to give you a unique look with a creative fashion of your own.
Oakley Sunglasses, 07.07.2012, 08:18
Oakley Frogskins Sunglasses is Charles Oakley by Jim Jane nader and basketball star Michael Jordan jointly founded sports brand,Fake Oakley Sunglasses its product is the most famous sunglasses, set comfortable sex, practical and artistic fusion. Out of the laybourne outside, in sunglasses industry with their own opinion. Oakley glasses all series, all in the domestic production, the assembly, examines and packaging, to ensure the quality of Oakley glasses, Oakley is also at the same time drivers favorite.Oakley Fishing Sunglasses
Oakley, 18.07.2012, 09:01
http://www.coachoutletpursea.com/ Coach Purses Outlet
http://www.coachoutletsonline-purse.com/ Cheap Coach Purses
http://www.coachsoutlets-canada.com/ Coach Outlet Online
http://www.coachfactorye.org/ Coach Factory
http://www.coachoutlets2u.net/ Coach Outlet Store Online
http://www.getscoachoutletonline.com/ Coach Outlet Online
http://www.louisvuittonpurseoutlet-s.com/ louis vuitton purses
http://www.coachoutletusonline2012.net/ Coach Outlet Online
http://www.coachfactorystorea.org/ Coach Factory
http://www.coachoutletusashop.com/ Coach Outlet
http://www.buycoachoutletsinfactory.com/ Coach Outlet
Coach Outlet Online, 24.07.2012, 04:46
pracy tym samy pracodawcy uchodzi to na sucho......jak ktoś nie zacznie mówić, to będzie coraz gorzej.
kakak, 17.08.2012, 23:41