Rolnicy będą płacić podatek dochodowy

Podatek ma być wprowadzony zamiast obowiązującego w tej chwili podatku rolnego.
W przyszłym roku rolnicy będą mogli przeszkolić się z płacenia PIT
W przyszłym roku rolnicy będą mogli przeszkolić się z płacenia PIT

fot. Jacek Świerczyński

Od 2014 r. rolnicy będą płacić podatek dochodowy. Projekt ustawy w tej sprawie został już uzgodniony z resortem finansów – mówi "Gazecie Wyborczej" nowy minister rolnictwa Stanisław Kalemba.

 

To będzie prawdziwa ocena sytuacji w gospodarstwach rolnych; chcemy, czy nie, polityka UE idzie w tym kierunku – mówi Kalemba. I kontynuuje linię swego poprzednika, choć jako poseł miał opinię przeciwnika zmian – komentuje "GW".

Zobacz także: Rolnicy będą płacić podatek dochodowy? 

Jak mówi minister, podatek dochodowy zastąpi rolny, bo nie ma mowy, by rolnicy płacili dwie daniny. Według Kalemby jego stawka na początku powinna być na tym samym poziomie co podatek rolny. W 2012 roku podatek rolny wynosi 185,45 zł od hektara przeliczeniowego użytków rolnych i 370,90 zł od gruntów pozostałych.

Wprowadzenie podatku musi odbyć się przy akceptacji rolników i w 2013 r. będą szkolenia, które mają przygotować ich do zmian. 

Autor: regiopraca.pl
54komentarzy
Dodaj komentarz

Komentarze (54)

Jeśli rolnicy będą płacić podatek dochodowy to potem jakiś idiota minister rolnictwa będzie się oburzał i każe sprawdzić dlaczego podrożały podstawowe artykuły żywnościowe.
ravajas@wp.pl, 13.08.2012, 09:45
Podatek dochodowy?Tak ,ale od dochodu z areału a nie od areału!!Jak to jest w innych branżach podatek płaci się od dochodu z działalności,a nie za to że prowadzi się samą działalność.Dlaczego rolnik ma płacić za areał jaki ma?Skoro z hektara może mieć różne zyski ,w zależności co uprawia.Polska to dziwna kraj, i 100 lat za murzynami.(rasistą nie jestem co niektórzy mogą to tak zinterpretować)
Rolnik, 13.08.2012, 10:07
Kazdy obywatel placi PODATEK OD POSIADANIA. Jezeli pracuje placi podatek od dochodu. Nikt nikogo nie zmusza do pracy i jak kto nie pracuje to nie placi podatku od dochodu poniewaz nie ma placonych poborow za prace.
Rolnik TEZ musi placic PODATEK OD POSIADANIA jak wszyscy i od uzyskanych dochodow z gospodarstwa TEZ musi zaplacic podatek dochodowy. To ze na polu rosnie, kury niosa jajka, swinia urosla w chlewiku itd itd mimo ze nie sprzedal jest TO TEZ DOCHODEM i trzeba od tego zaplacic podatek. Robotnik placi ten podatek kupujac w sklepie zywnosc, a wiec o co chodzi ? Jezeli chlop nie kupuje jajek w sklepie to musi od tych jajek ktore zebral zaplacic podatek, ukopal se ziemniakow to niech od tych ziemniakow tez zaplaci podatek jak robotnik w miescie ktory placi podatek od dochodu i w sklepie tez placi podatek przy zakupie. Chlop nie kupuje to musi zaplacic TYLKO podatek a nie za caly produkt jak robotnik !!
W koncu skoncza sie doplaty UNI na kupowanie piwa w GS-sach. Robotnikowi NIKT nie daje zadnych pieniedzy na kupno piwa w SAMIE.
robol bez domu, 13.08.2012, 12:25
Rolnikk, 13.08.2012, 13:10
Mam tylko 100 ha i mi się nie opłaca nić siać.
Andrzej, 13.08.2012, 14:04
dzierżyński, 30.09.2012, 20:39
Ciekawy tok myślenia. To jeżeli w mieście na działce zasadzisz sobie marchewkę, to też płać podatek, bo nie kupiłeś w sklepie, a masz. Jak się czyta komentarze niektórych osób to po prostu ręce opadają.
ręce opadają, 13.08.2012, 15:37
Robotnik nie ma ziemi. Dzialkowicze placa skladki i podatki od dzialek ktore uprawiaja.
dzialkowicz, 14.08.2012, 02:19
Zapraszam do mnie na pole do roboty. Narobisz się, ja Ci nic nie zapłacę a potem każe Ci z tego odprowadzić podatek.
Następnym razem zastanów się co piszesz. Myślenie nie boli.
miki, 13.08.2012, 16:37
Nie bierzesz bezposrednio zaplaty za prace ale MASZ PRODUKT ktory zebrales z ziemi.
TO JEST TWOJ DOCHOD.
Następnym razem zastanów się co piszesz. Myślenie nie boli.
rewident Urzedu Skarbowego, 14.08.2012, 02:23
idioto ja nie nie jestem rolnikiem, ale wiem na czym polega życie na wsi, ja tu tylko mieszkam, a sąsiedzi zapieprzają. Ty cwaniaczku płacisz podatek od dochodu po uwzględnieniu kosztów i składek dlaczego ktoś inny ma płacić, za wszystko nikt ci nie broni hoduj kury w mieszkaniu, rosną na powietrzu, marchewkę w doniczce, super dochód, zastanów się co piszesz, podatek płacisz od dochodu a nie przychodu po pierwsze, a po drugie to nie jest takie świetlane miejsce do życia, ty masz przychodnię szkołę za rogiem ci ludzie muszą dojechać, ty stoisz od 5 a oni muszą jeszcze doliczyć dojazd twoje dzieci mają wakacje, świetlicę, żal mi jak patrzę na dzieci które zapieprzają w polu żeby mieć tą marchewkę policz wszystko. Z perspektywy miasta wieś to kraina mlekiem i miodem płynąca szczególnie jak się wpadnie do rodziny i weźmie gotowe produkty, z perspektywy wsi, miasto jest tym w którym się żyje a nie zapieprza od świtu do nocy, bez niedziel i świąt, bo tym kurom trzeba dać jeść każdego dnia więc się nigdzie nie wyskoczy. Powiem tak mieszkając na wsi mam nadzieję że nigdy nie będę zmuszona pracować w polu, bo to orka za marny dochód, przenieś się na wieś i zobacz jak żyją ludzie wokół wtedy oceniaj. Prawda jest taka że wszędzie jest ciężko ale ty idąc do pracy wiesz ile zarobisz a tu najpierw są duże nakłady a na koniec często niewiele niestety
hhhhh, 24.11.2012, 19:24
miszkam w miescie i dowożę dzieci kilometami a zarabiam - lepiej rolniku nie pytaj ile
na stacji benzynowej nie biore faktury
na rolnictwie sie znam w miescie zppieprzam jak przy kosie
nie narzekaj bo bedzie gorzej zobaczysz
Ja, 08.02.2013, 21:44
dzierżyński, 30.09.2012, 20:42
pierwsze trzy zdania swiadcza o tym, ze jestes ignorantem... reszta to belkot
mach, 13.08.2012, 22:08
TY JESTES CHLOP,ROBOTNIK CZY ZWYKLA MENDA ????
NORMALNY, 14.08.2012, 07:14
aska, 19.08.2012, 09:51
kup sobie pole,,,i zostan rolnikiem
genowefa pigwa, 13.10.2012, 09:31
Na polu samo nie urośnie;ziemniaki zanim sobie ukopie musi wybrać wiosną w kopcu potem wsadzic do uprawionej ziemi ,atak wogule co za gamon pisał robotnik pewnie syn chłopa,uciekł ze wsi do miasta bo nie chciał obornika wąchać
Obywatel, 21.11.2012, 23:56
swinia to ci biega po domu, ja mam ziemie ale jej nie uprawiam wiec dlaczego mam placic podatek od dochodu ktorego nie mam. Place podatek od nieruchomosci tak jak ty placisz darmozjdzie
wanker, 10.01.2013, 12:04
nie może bć tak że jedni przedsiębiorcy płacą zus ,a chłopki prowadzacy potęzne firmy płacą krus (grosze)
tom, 13.08.2012, 14:30
posiadam 2 ha nieurodzajnych (6 klasa) gruntów rolnych odziedziczonych po rodzicach, z których nie da się wyżyć. Płacę KRUS, bo w świetle prawa jestem rolnikiem. Pracuję u pracodawcy ( bo inaczej rodzina nie miałaby z czego żyć),który zobowiązany jest płacić za mnie ZUS.Gdy osiągnę wiek emerytalny, emeryturę dostanę z KRUS-u a składki z ZUS-u nie będą uwzględniane.Po co więc pracodawca dzisiaj wpłaca je do ZUS-u ?W tym przypadku ZUS nas rolników okrada. Nie piszcie więc, że KRUS jest złodziejem a ZUZ nie jest.
rycho, 13.08.2012, 14:59
PO CO JEST TEN KRUS ?
PO CO ?
Wszyscy jestesmy jednakowi wedlug prawa w Rzeczpospolitej Polskiej.
Dlaczego sa lepiej traktowani i gorzej ?
DLACZEGO ?????????
emeryt, 14.08.2012, 02:27
A jaki z Ciebie rolnik? U nas na takich się mówi "patyroki".
Rysiu, 18.08.2012, 17:00
Kolego niestety jesteś w błędzie.W Twoim przypadku będziesz miał wybór albo pobierać świadczenie z KRUS i w tedy rok opłacania składek w ZUS będzie policzony za 1,5 roku pracy w rolnictwie, bądź też wybrać świadczenie ZUS, gdzie również doliczą okres składkowy z KRUS.
Tom, 18.08.2012, 18:15
bzdura, w 2009 wyszła nowelizacja ustawy.
adam, 29.01.2013, 14:49
jezeli ktoś jest zatrudniony u pracodawcy na umowę o prace i dostaje miniumum krajowe nie musi płacić Krusu!! bo pracodawca ma obowiązek płacić ZUS i emerytura (jezeli będize) to z ZUSu. NIE Płac człowieku 2 razy - nikt Ci tego nie odda!!! a 2 razy emerytury nie dostaniesz!!
podatnik, 23.05.2013, 21:25
płacą niewiele ,i dostają niewiele,marna emerytura lub renta ,i ciężka praca,a jak zachoruje to 10 zł na dzień i wyżyj za to? jak? a lekarstwa gdzie?opłaty? koszty utrzymania?na zwolnienie L4 płatne 1 cały miesiąc 300zł , tylko g....k może napisać że to luksus,nie chcący użytkować ziemi mimo to musisz płacić podatek ,ty nie chcący pracować dostaniesz zasiłek z up.a jak małe dochody to dotacja dofinansowanie do mieszkania.Na tym kończę i zapraszam do mieszkania na wsi i pracy ,jak ktoś zazdrości tej biedy i upokorzenia,nie wszystkim wiedzie się dobrze!!!
deric, 10.01.2014, 12:42
płacą niewiele ,i dostają niewiele,marna emerytura lub renta ,i ciężka praca,a jak zachoruje to 10 zł na dzień i wyżyj za to? jak? a lekarstwa gdzie?opłaty? koszty utrzymania?na zwolnienie L4 płatne 1 cały miesiąc 300zł , tylko g....k może napisać że to luksus,nie chcący użytkować ziemi mimo to musisz płacić podatek ,ty nie chcący pracować dostaniesz zasiłek z up.a jak małe dochody to dotacja dofinansowanie do mieszkania.Na tym kończę i zapraszam do mieszkania na wsi i pracy ,jak ktoś zazdrości tej biedy i upokorzenia,nie wszystkim wiedzie się dobrze!!!
deric, 10.01.2014, 12:47
czytaj ze zrozumieniem, hektar przeliczeniowy to nie areał tylko wskażnik uzyskiwanego dochodu z 1 ha,
zosia kowalska, 20.08.2012, 00:26
A, dlaczego nie mają płacić?Rolnicy i ogrodnicy prowadzący tzw działy specjalne produkcji rolnej już w latach 80 -tych takowy płacili i od m omentu wejścia w życie Ustawy o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym dodatkowo płacą też składkę do NFZ nie licząc normalnej składki na KRUS,
Tom, 18.08.2012, 18:10
DO lekarza nie chodzę na szczęście jeszcze jakoś na nogach,bo rolnik jak nie ma sił i widzi że na tamten świat trzeba isć to wtedy do lekarza
Obywatel, 22.11.2012, 00:03
mirek, 13.08.2012, 16:18
ja im na pewno nie zapłace niech paca ci co maja i wy juz dajcie swiety spokój tym biednym rolnikom co maja 2 h pola a ciagnijcie z tych co maja 10 h i wiecej
BETI KUCA, 13.08.2012, 19:26
Rolnicy nie przejmójcie się podatkiem bo skoro będą płacić wszyscy to i tak zapłaci go ten co będzie kupował żywność. Ponieważ po wprowadzeniu większego podatku a takim będzie podatek dochodowy ceny napewno znacznie wzrosną.
Rolnik, 13.08.2012, 22:39
JA PIERDOLE! KTO MIESZKA NA WSI TO WIE! Z MAŁEGO GOSPODARSTA 1 czy 2 hektarowego nie da sie wyzyc!!!!! do tego trzeba na okragło dokłądac!!!! zeby posadzic ziemniaki dla siebie trzeba miec obornik, trzeba zaorac posadzic osiekac podsypac nawozem worek ok 70 zł!!!! skurwysyny co wy wiecie za biurkiem siedziec to kazdy by chcial!!! ci rolnicy tez!!! ale nie ma tej pracy!!!!! to co maja robic!!!! pozbawcie ich nawet tego jedzenia niech zdychaja!! WEZ SIE JEDEN Z DRUGIM ZAMIEN ALBO JEDZ NA WIES I POPRACUJ Z ROK!!!! TO ZOBACZYSZ !!! KUR CHORY KRAJ
MAJA, 14.08.2012, 09:45
JA PIERDOLE! KTO MIESZKA NA WSI TO WIE! Z MAŁEGO GOSPODARSTA 1 czy 2 hektarowego nie da sie wyzyc! !!! do tego trzeba na okragło dokłądac!!!! zeby posadzic ziemniaki dla siebie trzeba miec obornik, trzeba zaorac posadzic osiekac podsypac nawozem worek ok 70 zł!!!! skurwysyny co wy wiecie za biurkiem siedziec to kazdy by chcial!!! ci rolnicy tez!!! ale nie ma tej pracy! to co maja robic! pozbawcie ich nawet tego jedzenia niech zdychaja!! WEZ SIE JEDEN Z DRUGIM ZAMIEN ALBO JEDZ NA WIES I POPRACUJ Z ROK!!!! TO ZOBACZYSZ !!! KUR CHORY KRAJ
MAJA, 14.08.2012, 09:45
Sprzedaj to bedziesz nawet bogatszy od robotnika bo bedziesz mial KAPITAL a tego to robotnik nie ma. Przeciez zes bogaty bo masz ziemie !!
emeryt, 14.08.2012, 10:16
wez sobie idioto idz i sprzedaj taka zimie za 4 tys całosc? i nawet ziemniaka dla dzieci nie bedzie. barany
MAJA, 14.08.2012, 13:28
Żal mi was wszystkich. Co to jest wogóle za dyskusja. Każdy uzyskujący dochód płaci podatek, więc dlaczego mają być wyjątki dla jakichś świętych krów, jak rolnicy, czy kler.
gość , 14.08.2012, 15:31
To niech wprowadzą od sprzedanego płodu albo podatek w naturze - zebrał 10 metrów ziemniaka to przed US zwala na parkingu 2 metry i wystawia rachunek za transport.
fasdfasdf, 14.08.2012, 16:48
dzierżyński, 30.09.2012, 20:51
Do miasta spierdoliłeś ,a na wsi pewnie stare dziadki schorowane ,pojedziesz po ręcine i jaja i płaczesz że biedny syn robotnik.Wróć na wieś zacznij w polu robić będziesz bogaty,Dziadek co ma reumatyzm oda ci ziemie-życzę garba na plecach.
Obywatel, 22.11.2012, 00:14
Tak, tak sprzedajmy wszystko Niemcom i zostańmy znów ich parobkami.
Jarek, 27.02.2013, 09:51
"Wprowadzenie podatku musi odbyć się przy akceptacji rolników", a czy ktoś się pyta np. zwykłych ludzi czy przedsiębiorców, czy akceptują wprowadzanie lub podwyżkę podatków???
Rzeszowianka, 14.08.2012, 10:10
Rolników zobowiązać do posiadania kas fiskalnych i wydawania paragonów za sprzedane płody rolne!! Kurde....? Ale jak to kontrolować? Od czego mamy UE - tam wszystko wymyślą aby żyło nam się lepiej !
Producent kas., 14.08.2012, 13:29
no cóż, jak w naszym kraju ma być dobrze jeśli na każdy temat dyskusja jest prowadzona na takim poziomie...
kk, 15.08.2012, 08:50
z hektara czy dwóch nie da się wyżyć!!!! Musimy płacić KRUS a nasze dochody zależą od pogody a do tego wszystkiego trzeba dokładać!!!!!! Czy oni zdają sobie sprawę jak drogie są opryski?! Jak drogie jest prowadzenie gospodarstwa?! Każdemu się zdaje że rolnik to ma kokosy a ile musi zapier..... to tego nikt nie widzi! Jak dla mnie ten podatek dochodowy to DEBILSTWO! A ten cały Kalemba to niech się weźmie za coś pożytecznego a nie już kombinuje jak wydrzeć jakąś kasę!
Iga, 16.08.2012, 08:36
Z tego co zarobimy to 30% musimy oddać ludziom którzy pracowali w gospodarstwie np. przy zbiorze owoców, 30% na paliwo i opryski i zostaje nam marne gówno na wyżycie cały rok. Ja mam 3 ha i od 10 lat nie byłam na żadnych wakacjach, mieszkam kątem u rodziców bo nie stać mnie na mieszkanie a żaden bank nie chce mi dać długoterminowego kredytu mieszkaniowego bo twierdzi że nie będę w stanie go spłacać (i to jest prawda) mam małe dziecko co też jest nie małą skarbonką i po zakupie paliwa i oprysków na cały rok i po zapłaceniu za pracę w polu i skłądek KRUS oraz podatku rolnego zostaje mi 900 zł na miesiąc to takie KOKOSY?!!!!!!!!!! Płakać się chce gdy często brakuje nawet na głupie pampersy dla dziecka, które i tak kupuję w Biedronce bo są najtańsze! Odwalcie się od nas i czepcie się tych co zarabiają po 5 tys. bez żadnych wydatków!!
Marta, 16.08.2012, 08:48
tylko idioci płacą podatek dochodowy .podatek powinien byc zniesiony
jose, 16.08.2012, 10:47
mam 15 ha prowadzę od lat księgowość dla siebie i z roku na rok mniej zostaje więc jaki ten podatek zapłacę--może wcale , nie ma dochodu nie ma podatku
kowalski, 18.08.2012, 20:33