Waloryzację kwotową emerytur zbada Trybunał Konstytucyjny

Prezydent Bronisław Komorowski złożył do Trybunału Konstytucyjnego wniosek o zbadanie, czy waloryzacja kwotowa emerytur jest zgodna z prawem.
Prezydent zapowiadał już wysłanie ustawy do TK

Prezydent zapowiadał już wysłanie ustawy do TK.

fot. Kancelaria Prezydenta

Ustawa została już wcześniej przez Bronisława Komorowskiego podpisana, w związku z czym w tym roku na inny tryb waloryzacji nie ma co liczyć. Jak czytamy na stronie Kancelarii Prezydenta: "Intencją przy podpisywaniu ustawy była poprawa sytuacji materialnej najmniej zamożnych emerytów i rencistów. Jednak wątpliwości napływające z różnych środowisk stanowią również istotny argument, przemawiający za rozstrzygnięciem przedstawionego problemu przez Trybunał Konstytucyjny, który jest organem konstytucyjnie umocowanym do orzekania o zgodności ustaw z Konstytucją".

Waloryzacja kwotowa oznacza, że bez względu na wysokość emerytury  każdy senior dostanie tyle samo podwyżki - 71 złotych. To rozwiązanie korzystne dla otrzymujących najniższe świadczenia, niekorzystne dla otrzymujących więcej, czyli tych, którzy więcej odłożyli w trakcie pracy.

Autor: regioPraca.pl
Podziel się:
Zdjęcia
  • Prezydent zapowiadał już wysłanie ustawy do TK
112komentarzy
Dodaj komentarz
nic dodać nic ująć jak TK

nic dodać nic ująć jak TK zakwestionował zasadność i legalność innych przepisów to POPIS 'y uchwaliły dokładnie to samo szkoda czasu sędziów z TK na i tak z góry znane werdykty i postepowanie rzadu

JJ, 10.02.2012, 12:56
trybunał waloryzacja

dziwne że niezgodna ale wszyscy podpisują niech na jeden m-c zrezygnują ze swoich poborów i wspomogą tych najbiedniejszch

ola, 10.02.2012, 13:06
tk waloryzacja

proponuje zastanowic się czy potrzebny senat przecież likwidacja senatu to propozycja p Tuska czyżby zapomniał będzie więcej pieniędzy

jaś, 10.02.2012, 13:11
tk waloryzacja

proponuje zastanowic się czy potrzebny senat przecież likwidacja senatu to propozycja p Tuska czyżby zapomniał będzie więcej pieniędzy

jaś, 10.02.2012, 13:12
waloryzacja

A fige nierobie, trzeba bylo charowac do 80 lat jak ja

jasko muzyk, 12.02.2012, 11:31
CO ZROBIĆ GDY ZUS PRZYŚLE CI DECYZJE

KAŻDY KTO NIE ZGADZA SIĘ Z DECYZJĄ ZUS POWINIEN W 30-TU DNIACH JĄ ZASKARŻYĆ W SĄDZIE PRACY !!! ZASKARŻENIE NIE WYMAGA OPŁAT !!! WZORY MOŻNA POBRAĆ NA STRONIE GAZETY PRAWNEJ - FORÓM O "REWALORYZACJI KWOTOWEJ " !!! KAŻDY POKRZYWDZONY MOŻE POBRAĆ TAM TEŻ WZÓR PROTESTU DO TRYBUNAŁU KONSTYTUCYJNEGO I TEN PROTEST TRYBUNAŁOWI WYSŁAĆ !!!

OKRADZIONY EMERYT, 06.03.2012, 17:03
waloryzacja kwotowap

Prezydent podpisał nie konstytucyjną ustawę ze względu na kryzys.Kryzys go nie dotyczy.Opływają w luksusachZamiast dac przykład i podzielić się z najbiedniejszymi ,to ja muszę się podzielić z ciężko wypracowaną moją emeryturą.jest to haba dla rządzących,Wstydzcie się.

okradziony emeryt pomorskie, 14.03.2012, 16:58
waloryzacja

Zlikwidować senat,zmniejszyć sejm o połowę i już dziura załatana.

antek, 10.02.2012, 14:02
więcej odłozyli????!! moja matka

40 lat tyrała i ma 1300 zł!!nie miał znajomosci i ukłądów!!!!!!

ttrtr, 10.02.2012, 14:05
emerytura

Prawda, prawda i jeszcze raz prawda, moja matka ma 43 lata pracy i 1080zł emerytury...

Aga, 12.02.2012, 16:02
dziwi mnie zawsze fakt że

dziwi mnie zawsze fakt że bogatemu tak trudno zrozumieć biedniejszego chociaż czasami cięzej pracował i za marne grosze a dziś wojna bo po równo nie mają za grosz wstydu i szacunku do ludzi zwłaszcza tych którym w życiu trochę gorzej

eliszka, 10.02.2012, 14:27
Zgadzam się z Tobą

Mają dużo, a nie mają litości dla biedniejszego często takiego który pracował tyle samo co on, ale nie miał szczęśćia, czy to do zarobków, czy do momentu w (który jest ważny do wyliczenia emerytury tzn kwota bazowa) przejścia na emeryturę. Niech będzie % i niech się nażrą, bo dla paru złotych gotowi wywołać wojnę, a i tak niedługo grabarz da łopatą i tym co mają mało i tym co mają dużo.

emeryt, 10.02.2012, 17:33
Żryj co swoje.

Patrz na swoje buciki i podwórko. Jak Ci mało idź do Caritasu.

Roman, 11.02.2012, 18:01
Dlaczego chcesz coś kosztem innych?

Dlaczego chcesz coś kosztem innych? Ja nie mam bardzo wysokiej emerytur, ale nie chcę więcej niż mi się należy. Ja nie wyciągam ręki po czyjeś. Dajcie mi tyle, ile mi gwarantuje Konstytucja, czyli uczciwie.

emerytka, 14.02.2012, 13:43
A mnie dziwi głupota

A mnie dziwi głupota niektórych piszących, którzy nie wiedzą, że komuna już dawno się skończyła i gadanie "wszystkim po równo" jest bolszewią w najczystszej postaci! Więcej pracowałem = więcej zarabiałem = płaciłem wyższe składki emerytalne = mam wyższą emeryturę. A jakiś parszywy homo sovietikus będzie mnie pouczał, że na starość mam zrezygnować z MOICH ciężko wypracowanych pieniędzy i dzielić się nimi z jakimiś nieudacznikami, którzy całe życie bimbali - a teraz ma być "po równo".

olo_R, 10.02.2012, 18:30
"po równo"

Olo zgadzam się z Tobą w 100 % .

dilberta, 10.02.2012, 20:16
KOMUNO WRUC

komuno wruc i wes wsio za morde, nam emigrantom wrucom zlote czasy,,,gdy za $ 5 mozna bylo pozondzic

buc, 11.02.2012, 04:17
A gdzie byłeś jak w szkole

A gdzie byłeś jak w szkole uczyli gramatyki? WSTYD!!!!

Dąbrowski, 07.03.2012, 17:48
Aleś bufonie zarozumiały.

Aleś bufonie zarozumiały. Miałeś więcej szczęścia w życiu, byłeś zarozumiały i chcesz za to otrzymywać jeszcze do końca życia wynagrodzenie.

Wujek, 11.02.2012, 08:27
Rudym też odpuszczą za lata naiwaniania się z rudych. A praca to

Przecież matka Polka na spacerku z bachorem to nie dla drugiej takiej Polki, co zabronili in vitro. Dlatego ta bez vitro zapierd-aj aż miło, bo jest koszarowo albo po koreańsku. Nie urodziła, zaiwaniaj 10 lat więcej. Ale po co, na nie swoje bachory, psychol potrzebny od zaraz.

Koszmar jakiś, 11.02.2012, 14:17
Na jakie bachory? Dzieci tej,

Na jakie bachory? Dzieci tej, której chciało się je mieć przynajmniej będą na emeryture matki robić. I na emeryturę tej, której się nie chciało męczyć z wychowaniem dzieci. Jest jeszcze adopcja. Jak się chce dzieci to się ma.

emily, 13.02.2012, 15:16
mnie dziwi twoja głupota, ale masz kompa hahahaha

komuna się skończyła lemingu? ona stale jest, a na czele stoi Bolek z nocnej zmiany. On komunę usadowił w puchu. Komuchy dziś rządzą Polska ale co tobie tłumaczyć lemingu. Nie licz na żadna kasę, a o starości tez zapomnij, bo stan lecznictwa nie da ci szansy na zycie

Malwina, 11.02.2012, 18:36
Nie dostaniesz nawet tego

Jeżeli trybunał przyzna rację bogatym,a to możliwe, bo w dzisiejszej Polsce wszystko dla bogatych, to nie dostaniesz nawet 70 zł, a tak naprawdę to ciesz się z tych 70 złotych, bo kolejnym ruchem będzie obniżka emerytur, największa dla tych co mają najwięcej, przekonasz się za jakiś czas, a może już niebawem

chochoł, 11.02.2012, 23:36
emerytury

Za tamtych czasów o stanowisku i wysokich zarobkach na ogól decydowała przynależność do PZPR i ty o tym dobrze wiesz.jAK WYTLUMACZYSZ 1000ZL EMERYTURY PO 40 LATACH PRACY A JAK 2500ZL PO 15 LATACH.Tego logicznie nie da się wytłumaczyć,bo jak--mniejszy wkład pracy a wyższe świadczenia.,to nielogiczne.Dlatego waloryzacja kwotowa jest jedyną uczciwą w stosunku do emerytur z tamtego okresu.Komuna niestety dalej ma się dobrze --popatrz na te kilku lub kilkunastotysięczne wzięte z sufitu -emerytury.

to ja, 12.02.2012, 01:10
emerytury

tak zgadzam sie calkowicie wiecej skladek wyzsza emerytura a nie przekazywanie z zus do krus dla ludzi ,ktorzy skladek nie placili lub dla tych ,ktorzy pracowali u prywatnych wlascicieli firm byli ubezpieczeni na niskie kwoty a z szuflady dostawali drugie tyle i mogli sie ubezpieczyc to smiali sie z roboli,ktorzy pracuja na panstwowej robocie

pracownik, 12.02.2012, 14:52
Emerytury

Zgadzam sie z Toba całkowicie. Na emeryturę to jak na miłość dzieci trzeba zapracować. Szkoda co prawda mnie ludzi którym w życiu bez ich winy się nie układało więc mają nie za wysokie emerytury. Ale niech każdy popatrzy wokół siebie ile jest ludzi którzy powiem brutalnie " nie zapracowali - zasłużyli" na emerytury które biorą i co najgorsze "krzyczą bardzo głośno " że winę za że tak mało to ponosi RZĄD

BUZAR, 12.02.2012, 17:54
PREMIER i MINISRTROWIE nie maja zrozumienia dla biednych

- Nie oddaja im czesci swoich zarobkow !! A powinni wspolczuc biedniejszym od siebie !! itd, itp..
CZY Firmy Ubezpieczeniowe ( a ZUS jest firma ubezpieczemiowa - wplacamy skladki - im wyzsze -z wlasnych zarobkow , tym wyzsze swiadczenia powinnismy otrzymywac ) WYPLACAJA PO ROWNO za np. ZNISZCZONE w wypadkach samochody, choc placiamy roane skladki - jedni ubezpieczaja samochod w calosci i placa np 2 tys. zl, inni - tylko 500zl skladki. MOZE tez chceie dostawac jednakowe odszkodowania? TOZ TO ABSURD!
Tak samo premier, ministrowie, prezesi spolek, bankow POWINNI PODNOSIC SOBIE i portierom, sprzataczkom, kierowcom PLACE o JEDNAKOWA KWOTE ??
A ci , co nieplacili skladek, bo brali do kieszeni czesc zarobkow ( umawiali sie tak z szefem i tym samym OKRADALI i ZUS i- Panstwo - bo nie placili tez podatkow) maja miec jednakowe emerytury, jak ci ktorzy UCZCIWIE PLACILI nalezne SKLADKI do ZUS i- sila rzeczy - placili tez nalezne PODATKI ?
ZUS to nie POMOC SPOLECZNA !!
To PANSTWO POWINNO POMAGAC - poprzez instytucje pomocy spolecznej - tym, ktorzy zyja w biedzie!! TAK JEST na CALYM - demokratycznym -SWIECIE !!
ZUS ZOSTAL JUZ RAZ - za czasow KOMUNY -DOSZCZETNIE OKRADZIONY - ZABRANO WSZYSTKIE ZGROMADZONE przez pracujacych w PRLu skladki na OGOLNONARODOWA KONSUMPCJE UPADAJCEJ GOSPODARKI - skutkiem tego teraz musimy doplacac do rent i emerytur tych starszych ludzi, a do naszych - doplacac beda mlodsi od nas - taki "lancuszek" jest spotykany w wielu krajach, gdzie sobie rzady "pozyczaly" zgromadzone srodki. ALE WYSOKOSC EMERUTUR i ich choc czesciwa waloryzacja -zawsze bedzie slabla ich sola nabywcza - MUSZA ZALEZEC od WYPRACOWANYCH przez kazdego srodkow, a nie widzi mi sie wlaczy.
Dzialania TUSKA coraz bardziej przypominaja dzialania TWARDOGLOWYCH DESPOTOW - tak ma byc, i koniec. A ze wbrew PRAWU, KONSTYTUCJI i LOGICE , to nie wazne, PSL poprze i bedzie ok !!

maja, 14.02.2012, 17:03
PREMIER i MINISRTROWIE nie maja zrozumienia dla biednych

- Nie oddaja im czesci swoich zarobkow !! A powinni wspolczuc biedniejszym od siebie !! itd, itp..
CZY Firmy Ubezpieczeniowe ( a ZUS jest firma ubezpieczemiowa - wplacamy skladki - im wyzsze -z wlasnych zarobkow , tym wyzsze swiadczenia powinnismy otrzymywac ) WYPLACAJA PO ROWNO za np. ZNISZCZONE w wypadkach samochody, choc placiamy roZne skladki - jedni ubezpieczaja samochod w calosci i placa np 2 tys. zl, inni - tylko 500 zl skladki. MOZE tez chcecie dostawac jednakowe odszkodowania? TOZ TO ABSURD!
Tak samo premier, ministrowie, prezesi spolek, bankow POWINNI PODNOSIC SOBIE i portierom, sprzataczkom, kierowcom PLACE o JEDNAKOWA KWOTE ??Np 100zl?
A ci , co nie placili skladek, bo brali do kieszeni czesc zarobkow ( umawiali sie tak z szefem i tym samym OKRADALI i ZUS i- Panstwo - bo nie placili tez podatkow) maja miec jednakowe emerytury, jak ci ktorzy UCZCIWIE PLACILI nalezne SKLADKI do ZUS i- sila rzeczy - placili tez nalezne PODATKI ?
ZUS to nie POMOC SPOLECZNA !!
To PANSTWO POWINNO POMAGAC - poprzez instytucje pomocy spolecznej - tym, ktorzy zyja w biedzie!! TAK JEST w CALYM demokratycznym SWIECIE !!
ZUS ZOSTAL JUZ RAZ - za czasow KOMUNY -DOSZCZETNIE OKRADZIONY - ZABRANO WSZYSTKIE ZGROMADZONE przez pracujacych w PRLu skladki na OGOLNONARODOWA KONSUMPCJE UPADAJCEJ GOSPODARKI - skutkiem tego teraz musimy doplacac do rent i emerytur tych starszych ludzi, a do naszych - doplacac beda mlodsi od nas - taki "lancuszek" jest spotykany w wielu krajach, gdzie sobie rzady "pozyczaly" zgromadzone srodki.
ALE WYSOKOSC EMERUTUR i ich choc czesciowa waloryzacja - bo zawsze bedzie slabla ich sila nabywcza - MUSZA ZALEZEC od WYPRACOWANYCH przez kazdego srodkow, a nie "widzi mi sie" wladzy.
Dzialania TUSKA coraz bardziej przypominaja dzialania TWARDOGLOWYCH DESPOTOW - tak ma byc, i koniec. A ze wbrew PRAWU, KONSTYTUCJI i LOGICE , to nie wazne, PSL poprze i bedzie ok !!

maja, 14.02.2012, 17:10
PREMIER i MINISTROWIE tez nie maja zrozumienia dla biednych.??

- Nie oddaja im czesci swoich zarobkow !! A powinni wspolczuc biedniejszym od siebie !! itd, itp..
CZY Firmy Ubezpieczeniowe ( a ZUS jest firma ubezpieczemiowa - wplacamy skladki - im wyzsze -z wlasnych zarobkow , tym wyzsze swiadczenia powinnismy otrzymywac ) WYPLACAJA PO ROWNO za np. ZNISZCZONE w wypadkach samochody, choc placiamy roZne skladki - jedni ubezpieczaja samochod w calosci i placa np 2 tys. zl, inni - tylko 500 zl skladki. MOZE tez chcecie dostawac jednakowe odszkodowania? TOZ TO ABSURD!
Tak samo premier, ministrowie, prezesi spolek, bankow POWINNI PODNOSIC SOBIE i portierom, sprzataczkom, kierowcom PLACE o JEDNAKOWA KWOTE ??Np 100zl?
A ci , co nie placili skladek, bo brali do kieszeni czesc zarobkow ( umawiali sie tak z szefem i tym samym OKRADALI i ZUS i- Panstwo - bo nie placili tez podatkow) maja miec jednakowe emerytury, jak ci ktorzy UCZCIWIE PLACILI nalezne SKLADKI do ZUS i- sila rzeczy - placili tez nalezne PODATKI ?
ZUS to nie POMOC SPOLECZNA !!
To PANSTWO POWINNO POMAGAC - poprzez instytucje pomocy spolecznej - tym, ktorzy zyja w biedzie!! TAK JEST w CALYM demokratycznym SWIECIE !!
ZUS ZOSTAL JUZ RAZ - za czasow KOMUNY -DOSZCZETNIE OKRADZIONY - ZABRANO WSZYSTKIE ZGROMADZONE przez pracujacych w PRLu skladki na OGOLNONARODOWA KONSUMPCJE UPADAJCEJ GOSPODARKI - skutkiem tego teraz musimy doplacac do rent i emerytur tych starszych ludzi, a do naszych - doplacac beda mlodsi od nas - taki "lancuszek" jest spotykany w wielu krajach, gdzie sobie rzady "pozyczaly" zgromadzone srodki.
ALE WYSOKOSC EMERUTUR i ich choc czesciowa waloryzacja - bo zawsze bedzie slabla ich sila nabywcza - MUSZA ZALEZEC od WYPRACOWANYCH przez kazdego srodkow, a nie "widzi mi sie" wladzy.
Dzialania TUSKA coraz bardziej przypominaja dzialania TWARDOGLOWYCH DESPOTOW - tak ma byc, i koniec. A ze wbrew PRAWU, KONSTYTUCJI i LOGICE , to nie wazne, PSL poprze i bedzie ok !!

maja, 14.02.2012, 17:10
Wykończą emerytów.

Emerytów i rencistów załatwił śp.Bączkowski,zmieniając waloryzację z kwotowej na procentową,a później SLD biedaków dobiła,która musiała likwidować dziurę budżetową pozostawioną przez rząd Buska

Emeryt, 10.02.2012, 15:20
bida z nedza przez Polske pedza tj. zostaly do koncqa rzadow....

a prawda jest taka , ze ci najubozsi po przepracowaniu 25-30 lat , nie rzadko po studiach majacy 800 zl dochodu dostana jak zwykle wielkie go....wno a ci co jakims cudem maja wysoki dochod dostana jak zawsze wielka podwyzke ! mam nadzieje , mam nadzieje , ze tusk i jego rodzinka beda bezrobotnymi do konca swego zycia ! aby nkt nigdy nie dal im zadnej pracy , nawet za 20 zl miesiecznie !

pchelka, 10.02.2012, 15:40
waloryzacja procentowa, a nie kwotowa

ŁAMANIE prawa, ŁAMIE KONSTYTUCJI tego jeszcze w Polsce nie było co dzieje się teraz !
ZGODNIE z zapisem w projekcie ustawy budżetowej WALORYZACJA procentowa 104,8 na rok 2012 waloryzacja procentowa + 40 zł. /ponadto na podstawie ustawy z 2007 roku, waloryzacja to średnioroczna inflacja plus co najmniej 20% z przeciętnego wynagrodzenia za rok 2010. To kwota około 40 zł.,/ a NIE KWOTOWA !
P O D W Y Ż K I dzielić sprawiedliwie, a NIE : podwyżki - posłowie 500 zł od stycznia 2012, wojsko – 300 zł , emeryci -71 zł dopiero od marca 2012 ?
ROLNIK - składka zdrowotna 1 zł za ha miesięcznie w gospodarstwach poniżej 6 ha zapłaci ją KRUS, a powyżej 6 ha – rolnik. Oznacza to, że właściciel 10-hektarowego gospodarstwa zapłaci 10 zł składki zdrowotnej za każdego domownika, który jest ubezpieczony w KRUS. Przy czteroosobowej rodzinie będzie to zatem 40 zł miesięcznie.
EMERYT - płaci podatek dochodowy (18 proc. od całej kwoty) oraz składkę zdrowotną (1,25 proc. z podatku).
PREZYDENCIE WSZYSTKICH POLAKOW GDZIE SPRAWIEDLIWOŚĆ, GDZIE SOLIDARNOŚĆ, OSZUKALIŚCIE POLAKÓW, LUDZI PRACY, EMERYTÓW! SKANDAL !
STARY PORTFEL przez kwoty bazowe ---- kiedy ZMIANY ?
Kiedy ZMIANY KWOT BAZOWYCH ------ to one głównie decyduj o wielkości emerytur ?
oto kwoty bazowe:
1 marzec 2002 r. 1683,27
1 marzec 2003 r. 1862,22
1 marzec 2004 r. 1829,24
1 marzec 2005 r. 1903,03
1 marzec 2006 r. 1977,20
1 marzec 2007 r. 2059,92
1 marzec 2008 r. 2275,37
1 marzec 2009 r. 2578,26
1 marzec 2010 r . 2716,71
1 marzec 2011 r. 2822,66
Jak ma się KWOTA BAZOWA z 2002 r. do KWOTY BAZOWEJ z 2011 r. ?
Kiedy zajmiecie się STARYM PORTFELEM ? przykład jak wyglądają kwoty BAZOWE to one decydują o emeryturach ! Zobaczcie różnice z 10 ostatnich lat ! Kiedy ZMIANY starego portfela.

K.P., 10.02.2012, 17:34
waloryzacja

w pelni popieram!!!to chory kraj a o wszystkich rzadzacych lepiej sie nie wypowiadac, tylko zlodziejstwo i cwaniactwo ma sie w Polsce dobrze.

Anna, 10.02.2012, 22:06
ja place co miesiac 250pln

ja place co miesiac 250pln skladki zdrowotnej do ZUS od dzialalnosci. Czyli jak pracuje w 2-ch firmach razem place co miesiac 500pln zdrowotnego i co z tego mam. a tu prosze tzw. rolnicy placa jakies grosze.

gosc, 11.02.2012, 20:29
waloryzacja procentowa 104,8 + 40 zl

WALORYZACJA procentowa zgodnie z zapisem w projekcie ustawy budżetowej na 2012 r. 104,8 procent + 40 zł. /ponadto na podstawie ustawy z 2007 roku, waloryzacja to średnioroczna inflacja plus co najmniej 20% z przeciętnego wynagrodzenia za rok 2010. To kwota około 40 zł.,/ .
W A L O R Y Z A C J A K W O T O W A 57 zł netto w 2012 r. ?
To OKRADANIE uczciwych emerytów ! TO NIEKONSTYTUCYJNA WALORYZACJA ! ! A P E L do T K !
dotyczy WALORYZACJI KWOTOWEJ tego NIE można poprzeć , EMERYTURY to NIE ZAPOMOGI ! Tusk jak chce wspierać / NIE o wszystkich mowa / nieudaczników, nierobów i tych co nie chcieli pracować jak była praca oraz rolników to niech stworzy SPECJALNY FUNDUSZ na ten cel, ale NIE KOSZTEM uczciwych emerytów ! SKŁADKI płaciliśmy PROCENTOWO i WALORYZACJE muszą być PROCENTOWE ! WALORYZACJA KWOTOWA TJ OKRADANIE uczciwych EMERYTÓW jakim prawem ten NIEUDOLNY rząd Tuska który ZADŁUŻYŁ Polskę na ponad 388 mld zł /31-12-2011/ w ciągu 4 lat śmie tym obciążać emerytów ! WALORYZACJE muszą być PROCENTOWE w zależności od przepracowanych lat i płaconych składek. NIE inaczej ! Mamy dość KŁAMSTW , oszukańczych CUDÓW Tuska i PO.
ROLNICY - SKŁADKA ZDROWOTNA TYLKO - 1 zł od 01-02-2012 r. za hektar przeliczeniowy miesięcznie w gospodarstwie rolnym ? W gospodarstwach poniżej 6 ha zapłaci ją KRUS, a powyżej 6 ha – rolnik. Rolnicy posiadający ponad 6-hektarowe gospodarstwa będą płacili 1 zł za każdy hektar. Oznacza to, że właściciel 10-hektarowego gospodarstwa zapłaci 10 zł składki zdrowotnej za każdego domownika, który jest ubezpieczony w KRUS. Przy czteroosobowej rodzinie będzie to zatem 40 zł miesięcznie. GDZIE SPRAWIEDLIOWŚĆ? KIEDY TRYBUNAŁ ? TJ NIEDOPUSZCZALNE , NIEKONSTYTUCYJNE aby państwo fundowało rolnikom dodatkowe pieniądze. EMERYCI - płacą podatek dochodowy (18 proc. od całej kwoty) oraz składkę zdrowotną (1,25 proc. z podatku). Emerytom obniża się wartość emerytury poprzez wzrost składki na ub. zdrowotne - a koszty utrzymania wzrastają i wartość nabywcza emerytur też. Roczny przychód ze składek ubezpieczonego w KRUS w 2010 r. wyniósł 802 zł 8 gr. , podczas gdy średni roczny koszt świadczeń to 1409 zł 38 gr. Te same wielkości w ujęciu miesięcznym wynoszą odpowiednio 66 zł 84 gr. i 117 zł 45 gr. - podał NFZ. W obu przypadkach przychód ze składek pokrywa średni koszt świadczeń w ok. 57 proc. Pytam gdzie jest TK, prezydent , sejm, senat jak można tak dzielić Polaków , mamy dość dbania o rolników kosztem uczciwych emerytów. Waloryzacje w 2010 r. - 4,62 % , a w 2011 r. waloryzacja TYLKO - 3,1 % a w 2012 r. tylko 57 zl netto przy tej drożyznie ! TO najniższa waloryzacja od 1996 r, przy NAJWYŻSZYCH podwyżkach ! TO JAŁMUŻNA ! Jak ta waloryzacja o się ma do DROŻYZNY , podwyżek wszystkiego oraz jak to się ma do niższych podatków, nagród, bonów, przywilejów jakie otrzymują parlamentarzyści i politycy ? Jak ten rząd Traktuje emerytów w Polsce ? TO Chory kraj, gdzie my żyjemy , kto nami rządzi ? Gdzie ta Polska SOLIDARNA, SPRAWIEDLIWA ? Z roku na rok dajemy się mamić politycznym cwaniakom tak naprawdę dbającym tylko o własny prominentny byt. Może warto powiedzieć już DOŚĆ !

K.P., 10.02.2012, 17:42
waloryzacja

waloryzacja procentowa 104,8 + 40 zl
WALORYZACJA procentowa zgodnie z zapisem w projekcie ustawy budżetowej na 2012 r. 104,8 procent + 40 zł. /ponadto na podstawie ustawy z 2007 roku, waloryzacja to średnioroczna inflacja plus co najmniej 20% z przeciętnego wynagrodzenia za rok 2010. To kwota około 40 zł.,/ . W A L O R Y Z A C J A K W O T O W A 57 zł netto w 2012 r. ? To OKRADANIE uczciwych emerytów ! TO NIEKONSTYTUCYJNA WALORYZACJA ! ! A P E L do T K ! dotyczy WALORYZACJI KWOTOWEJ tego NIE można poprzeć , EMERYTURY to NIE ZAPOMOGI ! Tusk jak chce wspierać / NIE o wszystkich mowa / nieudaczników, nierobów i tych co nie chcieli pracować jak była praca oraz rolników to niech stworzy SPECJALNY FUNDUSZ na ten cel, ale NIE KOSZTEM uczciwych emerytów ! SKŁADKI płaciliśmy PROCENTOWO i WALORYZACJE muszą być PROCENTOWE ! WALORYZACJA KWOTOWA TJ OKRADANIE uczciwych EMERYTÓW jakim prawem ten NIEUDOLNY rząd Tuska który ZADŁUŻYŁ Polskę na ponad 388 mld zł /31-12-2011/ w ciągu 4 lat śmie tym obciążać emerytów ! WALORYZACJE muszą być PROCENTOWE w zależności od przepracowanych lat i płaconych składek. NIE inaczej ! Mamy dość KŁAMSTW , oszukańczych CUDÓW Tuska i PO. ROLNICY - SKŁADKA ZDROWOTNA TYLKO - 1 zł od 01-02-2012 r. za hektar przeliczeniowy miesięcznie w gospodarstwie rolnym ? W gospodarstwach poniżej 6 ha zapłaci ją KRUS, a powyżej 6 ha – rolnik. Rolnicy posiadający ponad 6-hektarowe gospodarstwa będą płacili 1 zł za każdy hektar. Oznacza to, że właściciel 10-hektarowego gospodarstwa zapłaci 10 zł składki zdrowotnej za każdego domownika, który jest ubezpieczony w KRUS. Przy czteroosobowej rodzinie będzie to zatem 40 zł miesięcznie. GDZIE SPRAWIEDLIOWŚĆ? KIEDY TRYBUNAŁ ? TJ NIEDOPUSZCZALNE , NIEKONSTYTUCYJNE aby państwo fundowało rolnikom dodatkowe pieniądze. EMERYCI - płacą podatek dochodowy (18 proc. od całej kwoty) oraz składkę zdrowotną (1,25 proc. z podatku). Emerytom obniża się wartość emerytury poprzez wzrost składki na ub. zdrowotne - a koszty utrzymania wzrastają i wartość nabywcza emerytur też. Roczny przychód ze składek ubezpieczonego w KRUS w 2010 r. wyniósł 802 zł 8 gr. , podczas gdy średni roczny koszt świadczeń to 1409 zł 38 gr. Te same wielkości w ujęciu miesięcznym wynoszą odpowiednio 66 zł 84 gr. i 117 zł 45 gr. - podał NFZ. W obu przypadkach przychód ze składek pokrywa średni koszt świadczeń w ok. 57 proc. Pytam gdzie jest TK, prezydent , sejm, senat jak można tak dzielić Polaków , mamy dość dbania o rolników kosztem uczciwych emerytów. Waloryzacje w 2010 r. - 4,62 % , a w 2011 r. waloryzacja TYLKO - 3,1 % a w 2012 r. tylko 57 zl netto przy tej drożyznie ! TO najniższa waloryzacja od 1996 r, przy NAJWYŻSZYCH podwyżkach ! TO JAŁMUŻNA ! Jak ta waloryzacja o się ma do DROŻYZNY , podwyżek wszystkiego oraz jak to się ma do niższych podatków, nagród, bonów, przywilejów jakie otrzymują parlamentarzyści i politycy ? Jak ten rząd Traktuje emerytów w Polsce ? TO Chory kraj, gdzie my żyjemy , kto nami rządzi ? Gdzie ta Polska SOLIDARNA, SPRAWIEDLIWA ? Z roku na rok dajemy się mamić politycznym cwaniakom tak naprawdę dbającym tylko o własny prominentny byt. Może warto powiedzieć już DOŚĆ !

emerytka, 26.02.2012, 15:13
czy zgodnie z konstytucją

dlaczego dalsze średnie życie hłopa równa sie z średnią kobiet przy obliczaniu emerytury kobieta zyje 81 lat hłop 72 tj o9 lat krucej Dzięki temu mamy o połowę mniejsze emerytury Ale ZUS nas okrada PRZYKład Podziel swój kapitał początkowy przez 84 mc aprzez 204mc Teraz widzisz Tak robi ZUS

zdrojewski , 10.02.2012, 17:43
waloryzacja emerytur

Najpierw przy ustalaniu wysokości świadczenia zmniejszono mi bazę do 2,5 średniego wynagrodzenia, potem bazę ustalono nie na 100 % ale na dziewięćdziesiąt parę , teraz znowu "urawniłowka " = to co to za sprawiedliwość?

bobo, 10.02.2012, 18:07
OSZUSTWO

Czy wy myślicie, że Tusk pochylił się nad biednymi emerytami? On przy tej okazji załatał dziure budżetową. Kwotowa waloryzacja powinna być o wiele większa. OSZUSTWO w biały dzień.

A., 10.02.2012, 18:10
Waloryzacja

Głową państwa polskiego jest Prezydent. Prezydent jako przedstawiciel "wszystkich Polaków" , a nie tylko wybranych PO stoi na straży przestrzegania Konstytucji - nie może tak być, że rząd, gdy nie daje sobie rady ze swoją rozrzutnością przerzuca obciążenia na swoich obywateli. Mało tego nie może zmienić praw nabytych (tak jak np. z ustawą dla Policji - prawa nabyte dla emerytów) , gdy mu sie tak podoba. Już raz Trybunał Konstytucyjny orzekł, że waloryzacja kwotowa jest niezgodna z Konstytucją - więc dlaczego Prezydent w ogóle ją podpisuje i kieruje do TK, chyba tylko po to by minął czas na wprowadzenie waloryzacji kwotowej (państwo oszczędzi na emerytach ponad 1,3 mld zł), a potem problem po czasie sie rozmyje. Gdzie są prawnicy z Kancelarii Prezydenta - chyba trzeba ich wyrzucić, skoro kwestionują Konstytucję (np. w USA - jest ona świętością i nie jest zmieniana wg widzimisię panujących rządów), dlatego na tym przykładzie widać najlepiej, że Prezydent RP nie ma nic do powiedzenia, bo podpisze wszystko co mu Tusk podsunie.

Dominika, 10.02.2012, 18:12
Tak, tak to twój prezydent

ale nie mój..... Akurat on ma Polaków gdzieś.

Malwina, 11.02.2012, 18:41
Po co nam Prezydent

i cała rzesza nierobów-prawników. Podpisuje dokument i kieruje do TK - to po co nam Kancelaria i po co utrzymywać całą rzeszę nierobów skoro Prezydent nie wie czy jest ona zgodna z TK - przecież już raz wydano w tej sprawie orzeczenie - to co jest ono nieobowiązujące dla Prezydenta -

Danka, 10.02.2012, 18:23
Wiedza prezydenta

Prezydent ma problemy z ortografią na poziomie szkoły podstawowej, dlatego trudno wymagac od niego znajomości prawa.

Obywatel, 10.02.2012, 20:20
Czy to trudno sprawdzić co znaczy słowo waloryzacja?

Ale to żaden problem wpisać w wyszukiwarkę google wyraz waloryzacja i zorientować się co to znaczy.

emerytka, 14.02.2012, 13:48
w sprawie emerytur

Ludzie pracy nie dajcie się manipulować z emeryturami do 67lat.Premier może was jedną ustawą załatwić tak jak obecnych emerytów.Wprowadzając waloryzację kwotową.I nic wam to nie da że będziecie dłużej pracowali.To co wypracujecie więcej ustawą wam zabierze.Koniec PO.

Andrzej, 14.03.2012, 17:09
w sprawie emerytur

Ludzie pracy nie dajcie się manipulować z emeryturami do 67lat.Premier może was jedną ustawą załatwić tak jak obecnych emerytów.Wprowadzając waloryzację kwotową.I nic wam to nie da że będziecie dłużej pracowali.To co wypracujecie więcej ustawą wam zabierze.Koniec PO.

Andrzej, 14.03.2012, 17:10
Wypasione byki

Co ten prezydent umie a no stawia wypasione byki czy nie prawdaż

karol, 10.02.2012, 20:25
Waloryzacja!

Słuszna wypowiedź!Tak premier,jak i prezydent utrzymują kancelarie,czyli doradców i prawników i dalej nie wiedzą,czy waloryzacja zgodna z Konstytucją?To kogo tam zatrudniają?A swoją drogą to jaki sens utrzymywać pasożytnicze stanowisko prezydenta wraz z jego świtą,gdy o niczym nie potrafi sam zdecydować z korzyścią dla narodu!

Kasjer, 11.02.2012, 14:11
Cud

Przewidują wysoką inflację,a zbijanie ją w nieskończoność pod waloryzację się nie uda i tu jest pułapka i stąd wynika,że umieją wymyślać cuda.

Emeryt, 10.02.2012, 20:33
Opamietali sie

za duzo chcieli dac podwyzki !

galicjok, 10.02.2012, 20:35

Serwis regiopraca.pl to bardzo obszerna baza ofert pracy. Znajdziesz tu ogłoszenia pracodawców z całej Polski oraz liczne propozycje pracy za granicą. Oferujemy wzory dokumentów kadrowych, przepisy prawa pracy oraz porady i komentarze ekspertów z zakresu prawa pracy, praw pracownika oraz samozatrudnienia - zakładania własnej firmy. Doradzamy jak napisać CV i list motywacyjny, jak powinna wyglądać rozmowa kwalifikacyjna. Dowiesz się u nas także, ile zarabia przeciętnie mieszkaniec Twojego regionu, gdzie powstają nowe miejsca pracy i jakie oferty przedstawiają firmy podczas targów pracy.